Formularz kontaktowy
    Otwórz / zamknij
    Zapytaj o produkt

    Redukcja przestojów dzięki łatwemu w obsłudze intefejsowi użytkownika

    1. Wprowadzenie

    Urządzenia znakujące to niezbędny element tych linii produkcyjnych, gdzie wytwarzane produkty wymagają naniesienia oznaczeń zmiennych. Drukarki przemysłowe mogą znacząco wspierać podnoszenie wydajności produkcji. Ciągłej pracy bez zakłóceń sprzyjają m.in.: bezawaryjność, łatwość obsługi oraz nadruk spójnych i czytelnych oznaczeń. W poniższym artykule chcemy zwrócić szczególną uwagę na to, w jaki sposób intuicyjny interfejs urządzeń znakujących może przyczyniać się do redukcji nieplanowanych przestojów.

    2. Drukarka przemysłowa – źródło oszczędności

    Zakup urządzeń znakujących jest nierzadko zwieńczeniem długiego procesu decyzyjnego. Firmy produkcyjne oczekują od zakupionego sprzętu możliwości użytkowania go przez długie lata. Decyzja o wymianie urządzeń, które nadal działają jest często odkładana lub wcale nie brana pod uwagę. Jednakże w obliczu wyzwań polegających m.in. na zmniejszeniu kosztów operacyjnych – zakup nowego, nowocześniejszego sprzętu może okazać się bardzo korzystny.
    Prostym przykładem oszczędności wynikających z użytkowania nowoczesnych urządzeń w tym wysokiej jakości drukarek przemysłowych jest oszczędność energii, wynikająca z zastosowania nowszej technologii, ponadto ograniczenie nieplanowanych przestojów na linii produkcyjnej, co oznacza podwójny efekt korzyści!

    3. Błędy operatorskie, a ryzyko kosztownych przestojów

    Przestoje na liniach produkcyjnych powstają z wielu przyczyn. Oszacowano, iż 23% wszystkich nieplanowanych przestojów w produkcji jest wynikiem błędu ludzkiego. Ważnym z punktu widzenia zarządzania produkcją jest zrozumienie, dlaczego tego typu błędy mają miejsce i podjęcie próby ich ograniczenia do absolutnego minimum.

    Błędy obsługi urządzeń znakujących mogą być wynikiem m.in.:

    • Wysokiej rotacji personelu na liniach produkcyjnych, wymagającej zapewnienia skutecznej komunikacji i szkolenia personelu.
    • Trudnych do obsługi urządzeń o nieintuicyjnym interfejsie, przyczyniających się do nieumyślnych błędów – spowodowanych przez operatorów, w wyniku niezrozumienia struktury systemu (brytyjskie lub amerykańskie systemy dat itp.)
    • Zróżnicowanej struktury pracowników pod kątem narodowościowym. Przy dodatkowej złożoności, różnorodności pracowników, firmy mogą odkryć, że na liniach produkcyjnych mówi się wieloma językami, co z kolei wpływa na efektywność komunikacji i szkolenia.
    • Szerokiej gamy urządzeń znajdujących się na linii produkcyjnej, często zbyt skomplikowanych w obsłudze.
      Dla podsumowania przytoczymy wypowiedź Marka Homera – wiceprezesa ds. globalnej transformacji Klientów w ServiceMax:  „Być może nie jest zaskakujące, że w sektorze produkcyjnym występuje wyższy poziom błędu ludzkiego, biorąc pod uwagę szeroki zakres maszyn i urządzeń, które wymagają konserwacji i interwencji inżynierów serwisowych i techników”.

    4.  Minimalizacja błędów w procesie znakowania przemysłowego

    Dobrą praktyką jest oczywiście kontrola procesu znakowania i analiza przyczyn pojawiających się nieprawidłowości. Kontrola procesu może przyczynić się do wskazania działań na rzecz poprawy – takich jak wymagania dotyczące szkolenia indywidualnego lub grupowego, lub określenia, który sprzęt wymaga aktualizacji czy wymiany, jeśli stał się zawodny.
    Działy Human Resources mają do odegrania ważną rolę w zapewnieniu skutecznego szkolenia personelu, ale inżynierowie produkcji mogą w równym stopniu przyczynić się do poprawy sytuacji. Gdy nadejdzie odpowiedni moment na modernizację sprzętu, przeprowadzić kompleksowe badania i wybrać zestaw z łatwym w użyciu, logicznym i intuicyjnym interfejsem dla użytkownika.

    Nigdy nie odniesiemy 100% sukcesu w eliminowaniu błędów popełnianych przy okazji procesu znakowania, przede wszystkie dlatego, ponieważ urządzenia obsługuje człowiek, możemy natomiast zminimalizować ich ilość. Dostępność na rynku szerokiej oferty urządzeń powoduje, iż warto wskazać kilka „korzystnych” funkcji, które odpowiadają potrzebom linii produkcyjnych i obsługującym sprzęt operatorom.

    5. Przyjazny interfejs użytkownika

    Jakie funkcje powinien posiadać interfejs użytkowania drukarki przemysłowej, tak aby wspierać pracę operatorów i minimalizować ilość popełnianych błędów przy obsłudze?
    Oto przykłady:

    • Bogaty wybór języków wybieranych przez użytkownika z klawiaturami ekranowymi; główną i dodatkową, klawiaturą do tworzenia nadruków wielojęzykowych.
    • Funkcje chronione hasłem z konfigurowalnymi profilami użytkowników.
    • Proste tworzenie i edycja wiadomości z ustawianiem pozycji pola metodą przeciągnij i upuść, funkcją powiększania i trybem wstawiania pól w treść długich wiadomości.
    • Łatwe przyciski z graficzną wizualizacją realizowanej funkcji.
    • Intuicyjny proces – dzięki przejrzystej strukturze menu do ustawień i edycji komunikatów.
    • Konfigurowalny ekran z możliwością aktualizacji komunikatu przy pomocy tylko jednego przycisku.

    W celu poznania oferty intuicyjnych w obsłudze drukarek przemysłowych Linx zapraszamy do kontaktu z Promark Serwis: biuro.handlowy@promarkserwis.net.pl

    Źródło:

    Linx Printing Technologies